In de AVG zijn geen bewaartermijnen beschreven. Deze dienen door de school zelf te worden vastgesteld. De hoofdregel is dat persoonsgegevens niet langer worden bewaard dan noodzakelijk is voor de verwerking, of zo lang noodzakelijk is op grond van een wettelijke verplichting.
Veel leerling(dossier)gegevens kunnen tot twee jaar na datum van uitschrijving worden bewaard. Gegevens met betrekking tot de bekostiging van de school kunnen tot zeven jaar worden bewaard na de datum van uitschrijving. Data over de in- en uitschrijving en het verzuim van de leerling kunnen tot 5 jaar bewaard worden vanaf de datum van uitschrijving.
Met betrekking tot gegevens van medewerkers kunnen de meeste gegevens bewaard worden tot twee jaar na uitdiensttreding. Gegevens omtrent loonadministratie, burgerlijke staat en andere fiscaal relevante gegevens kunnen tot 7 jaar bewaard worden na uitdiensttreding.
Leg in een document vast welke bewaartermijnen voor de school gelden en zorg jaarlijks voor een moment waarin de opgeslagen gegevens worden opgeschoond.